معرفی مدارک پایان دوره

خانهمعرفی مدارک پایان دوره

سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از جمله سازمان هایی است که به وزارت کار و امور اجتماعی کشوروابسته است که در سال 1359 تأسیس شده است. این سازمان از ادغام شدن سه نهاد آموزشی برای آموزشهای فنی و حرفه ای بنا نهاده شد. برخی از افراد به جای تحصیل در فضاهای دانشگاهی، یادگیری علوم وفنون مورد علاقه خود را در مؤسسات فنی و حرفه ای سراسر کشور دنبال می کنند.

برای مؤسسات فنی و حرفه ای همگام شدن با استانداردهای بین المللی از اهمیت ویژه ای برخوردار است؛ ازاین رو همواره در تلاش برای گسترش روابط بین المللی خود به خصوص با سازمان بین المللی کار یا ILOهستند. دوره های متنوعی در آموزشگاه های فنی و حرفه ای برگزار می شود که علاقه مندان می توانند در آنها شرکت کنند. در صورتی که شرکت کنندگان بتوانند در آزمون های رسمی هر دوره نمره قبولی را کسب کنند،مدرک فنی و حرفه ای آن رشته به آن ها تعلق خواهد گرفت.

مدارک فنی حرفه ای از اعتبار خاصی برخوردار می باشند و نیز امتیازاتی را برای شرکت کنندگان در دوره هاو آزمون های فنی حرفه ای به ارمغان می آورد. بدین صورت که در میان لیست مدارک فنی حرفه ای، برخی ازمدارک تنها مختص به پیدا کردن شغلی متناسب با مهارت کسب شده در داخل کشور بوده و همچنین مدارکدیگری نیز با داشتن کد ملی آموزش در سایر کشورها دارای اعتبار می باشد.

چطور بهترین آموزشگاه های فنی و حرفه ای را پیدا کنیم؟

زمانی را تصور کنید که رشته مورد علاقه خود را پیدا کرده اید و حال به دنبال آموزش و در نهایت دریافت مدرکفنی و حرفه ای آن هستید. در این شرایط ابتدا باید به دنبال یک آموزشگاه فنی و حرفه ای خوب باشید. انتخاببهترین آموزشگاه می تواند برای دریافت مدرک فنی و حرفه ای رشته موردنظرتان از اهمیت بسیاری برخوردارباشد.

زیرا اگر آموزشگاه انتخابی شما به اندازه کافی خوب نباشد، نه تنها در دریافت مدرک خود با شکست مواجهمی شوید؛ بلکه زمان و انرژی خود را تلف کرده اید. در انتخاب یک آموزشگاه فنی و حرفه ای مناسب حتماً بهپارامترهای زیر توجه داشته باشید:

بهره گیری از اساتید حرفه ای و متخصص
برخورداری از کارگاه های مجهز برای آموزش های عملی
داشتن فعالیت زیر نظر سازمان فنی و حرفه ای
دارای پشتیبانی مناسب
شرایط بازآموزی رایگان
دارای سرفصل های آموزشی کامل در رشته های مختلف
آموزش صفر تا صد همه مطالب طبق سرفصل های استاندارد آموزشی

مجتمع فنی آزاد فیدار در استان قزوین را با توجه به آن چه در بالا گفته شد، بدون شک می توانبهترین آموزشگاه فنی و حرفه ای قزوین دانست که در چندین مرحله جزئی از آموزشگاه های برتر استان و مدیریت مجموعه به عنوان دختر کارآفرین معرفی شده است. اطلاعات بیشتر درمورد این آموزشگاه و زمان و شرایط برگزاری کلاس های آن را می توانید با مراجعه به صفحهاصلی سایت و یا تماس با آموزشگاه به دست آورید.

چگونه باید برای دریافت مدرک فنی حرفه ای اقدام کنیم؟

شما می توانید از طریق لینک قوانین و مقررات شرکت در آزمون را مطالعه نموده و اقدام نمایید.

در آزمون های کتبی، حداقل نمره قبولی برابر با 50 و در آزمون های عملی برابر با 75 است. در صورتی کهبتوانید در هر دو آزمون نمره معدل 70 را با ضریب وزنی 25 و 75 در آزمون های کتبی و عملی دریافت کنید،مدرک مربوطه برای شما صادر خواهد شد. مدرک فنی و حرفه ای رشته مورد نظر شما به شکل اینترنتی صادرمی شود و معمولاً یک هفته تا دو ماه زمان خواهد برد.

انواع مدارکی که از طریق فنی و حرفه ای قابل دریافت میباشد

مدارک فنی و حرفه ای در سه گروه قابل دریافت می باشند که هر کدام تعاریف، ویژگی ها و کاربردهایمخصوص به خود را دارند.

1) مدرک رسمی
2) مدرک گذر مهارتی
3) مدرک مورد تایید

مدرک رسمی

این مدرک از بالاترین درجه و بهترین مدرک های فنی وحرفه ای می باشد. افرادی که مدرک رسمی فنی و حرفهای را دریافت می کنند، می توانند در خارج از کشور هم از این مدرک برای شغل(اشتغال) استفاده کنند. برای دریافت این نوع از مدرک؛ شما باید اول در دوره های مهارت آموزی فنی و حرفه ای در آموزشگاه های آزاد دارای مجوز از فنی و حرفه ای کشور یا مراکز فنی و حرفه ای شرکت کنید و بعد از گذراندن آزمون های تئوریو عملی مربوط به دوره و با کسب نمره ی قبولی، این مدرک را دریافت نمایید.

مدارک رسمی فنی و حرفه ای دارای کد آموزشی است و به همین خاطر میتوان از آن برای مهاجرت به خارج ازکشور استفاده نمود و رزومه ای قوی برای مهاجرت داشت.

مشخصات مدرک صادره از طریق سازمان فنی و حرفه ای کشور

برخورداری از کد آموزشی شغلی و تأییدیه بین المللی
قابل ترجمه و توسط دارالترجمه ها به صورت رسمی ترجمه می شود.
قابلیت دریافت وام بانکی و تسهیلات اشتغال روی گواهینامه فنی حرفه ای
مورد تأیید سازمان جهانی کار (ILO) در 186 کشور

مجتمع فنی آزاد فیدار با توجه به ارائه ی مدرک رسمی، سرتیفیکیت داخلی طراحی نموده که به هنرجویان و فراگیران خود اعطا میکند با هولوگرام معتبر و بارکد رسمی فنی و حرفه ای که اعتبار این مدرک با مدرک رسمی فنی و حرفه ای برابری مینماید.

(قراردادن چندتا از عکس مدارک داده شده به هنرجوهامون از این نوع مدرک)

مدرک گذر مهارتی

مدرک گذر مهارتی یک مدرک غیررسمی است که شما می توانید آن را با شرکت در ورکشاپ ها یا دوره هایچند ساعته اخذ کنید. این مدرک ها تنها ارزش داخلی دارند و به دنبال ارزش بین المللی آن ها نباشید. اغلبشرکت کنندگان کلاس های فشرده، کارگاه ها یا سمینارهای چند ساعته؛ مدرک گذر مهارتی را دریافت میکنند.

مشخصات مدرک گذرمهارتی

این مدرک به اندازه مدرک رسمی اعتبار ندارد
این مدرک اغلب در آموزش های چند ساعته سمینارها و کارگاه ها به هنرجویان اعطا می شود.
صدور این مدرک رایگان است.
یک مدرک غیررسمی است.

مدرک مورد تایید

این نوع مدرک توسط موسسه های آموزش آزاد ارائه می شود و نام و لوگوی سازمان فنی و حرفه ای کشور درکنار نام و لوگوی مرکز آموزشی روی گواهینامه دیده می شود.  این مدرک مانند مدرک گذر مهارتی، ارزش بینالمللی ندارد و نمی توانید از آن برای مهاجرت کاری استفاده کنید.

مشخصات مدرک مورد تأیید سازمان فنی و حرفه ای

از روی این نوع مدرک نمی توانید برای دریافت وام بانکی اقدام کنید.
دریافت آن نزدیک به دو هفته زمان خواهد برد.
از قابلیت ترجمه رسمی برخوردار نیست.
سازمان فنی و حرفه ای آن را تأیید کرده است.
قابلیت استعلام ندارد.
در کنار مهر سازمان فنی و حرفه ای روی این مدرک، نام و مهر مؤسسه مربوطه نیز ثبت شده است.

(قراردادن چند عکس از این نوع مدرکی که به هنرجوها دادیم)

مزایای دریافت مدرک رسمی و مورد تایید فنی و حرفه ای

1. دریافت گواهینامه بین المللی از سوی سازمان فنی و حرفه ای
2. جذب بهتر و سریع تر در بازار کار داخل و خارج از کشور
3. قابلیت ترجمه برای استفاده در کشورهای خارجی
4. امکان تدریس در آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای
5. قابلیت جذب سریع در شرکت ها و مؤسسات
6. گذاشتن بیشترین تأثیر در رزومه کاری افراد
7. امکان استفاده از وام خوداشتغالی نزد صندوق کارآفرینی امید، کمیته امداد، بهزیستی، بنیاد شهید وسازمان های دیگر
8. امکان دریافت پروانه کسب در مشاغل مرتبط
9. استفاده از آن برای مهاجرت و اعزام نیرو به کشورهای خارج
10. جایگزینی برای مدرک دانشگاهی
11. این مدرک برای افراد بالای 15 سال صادر میگردد
12. نسبت به رشته ی درخواستی از ویژگی های کارآموزی ورودی برخوردا میباشد
سبد خرید